Cologica

×
×

Control Panel

سینپتیکا با در اختیار قرار دادن دسترسی سریع و بدون واسطه حهت مدیریت سرورهای مجازی به شما کاربران گرامی این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید در کمترین زمان ممکن در هر کجا و هر زمان، بدون نیاز به پشتیبانی اقدام به مدیریت و رفع مشکل سرور مجازی خود نمایید.
مدیریت سرور مجازی شامل انجام عملیاتی چون روشن، خاموش و ریستارت کردن سرور مجازی، استفاده از کنسول، مانیتور وضعیت و مشاهده میزان مصرف منابع سرور مجازی می باشد.

جهت مدیریت سرور مجازی شما می توانید از مشخصاتی که در قسمت Service Details و تحت عنوان Control Panel وجود دارد استفاده نمایید.
برای دسترسی به قسمت Service Details از منوی Services روی Virtual Server کلیک نمایید. در صفحه باز شده لیستی از سرورهای مجازی شما دیده می شود که با کلیک بر روی نام سرور مجازی خود به قسمت Service Details هدایت خواهید شد. مشخصاتی شامل Address و Username و Password در قسمت Control Panel در پایین صفحه دیده می شود که برای تمام سرورهای مجازی یک کاربر مشابه می باشد.
روش های مختلفی برای استفاده از این مشخصات جهت مدیریت سرور مجازی وجود دارد:

 

- رایانه شخصی
شما می توانید با استفاده از برنامه های مختلفی که برای مدیریت سیستم های تحت VMware ایجاد گردیده اند به مدیریت سرور مجازی خود بپردازید. کاملترین برنامه تحت ویندوز برای این منظور نرم افزار VMware vSphere Client است که تمامی امکانات لازم را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید این برنامه را از لینک زیر دانلود و نصب نمایید.

Download VMware vSphere Client


بعد از نصب و اجرای این برنامه از شما مشخصات ورود خواسته خواهد شد که این مشخصات در قسمت Service Details در محیط کاربری ارایه شده شده است.

کاربران سیستم عامل های لینوکس و مکینتاش (همچنین ویندوز) می توانند با نصب برنامه VMware Workstation بر روی رایانه خود و با استفاده از قسمت Connect to Server و با وارد نمودن مشخصات ارایه شده به سرورهای مجازی خود دسترسی داشته باشند.

برنامه های کم حجم دیگری به این منظور در اینترنت موجود می باشد که با اندکی جستجو می توانید از آنها استفاده نمایید.


- تلفن همراه

امکان مدیریت سرور مجازی به وسیله تلفن همراه آسودگی خاطر شما را در مواقع دوری از محیط کار و رایانه فراهم می آورد.
برنامه های خوبی برای گوشی های اندروید در دسترس می باشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
Virtual Viewer
vmwClient
iVMControl
برای گوشی های شرکت اپل می توان از برنامه VMware vSphere Client for iPad استفاده کرد.
سایر گوشی ها می توانند از نسخه موبایل کنترل پنل تحت وب Synaptica برای سرورهای مجازی به آدرس زیر استفاده نمایند:

https://mobile.vps.synapti.ca

 

- برنامه های تحت وب

کنترل پنل تحت وب سرورهای مجازی Synaptica برای آن دسته از عزیزانی که مایل به مدیریت سرور مجازی خود از طریق مرورگر هستند آماده گردیده است. این کنترل پنل از طریق آدرس زیر در دسترس می باشد:

https://vcenter.vps.synapti.ca/vsphere-client

برای استفاده بهینه از کنترل پنل فوق و دسترسی به کنسول تحت وب برای مدیریت سرور لازم است برنامه ای تحت عنوان VMware Client Integration Plugin را دانلود و نصب نمایید:

VMware Client Integration Plugin For Windows

VMware Client Integration Plugin For Linux 32 bit

VMware Client Integration Plugin For Linux 64 bit


کنترل پنل فوق با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته طراحی صفحات وب طراحی شده است و به دلیل سنگین بودن احتمالا زمان زیادی برای لود شدن خواهد گرفت. استفاده از کنترل پنل تحت وب نسخه موبایل در این موارد توصیه می شود که از طریق مرورگر رایانه شما نیز در دسترس می باشد:

https://mobile.vps.synapti.ca

Was this article helpful?
Dislike0 Like0
Views: 1898